آسترال

لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

آسترال

لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

با هر انسان، یک شیطان وجود دارد

عَن عَائِشَةَ بزَوْجَ النَّبیِّ ص: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلم) خَرَجَ مِنْ عِنْدِهَا لَیْلاً، قَالَتْ فَغِرْتُ عَلَیْهِ، فَجَاءَ فَرَأَى مَاأَصْنَعُ، فَقَالَ: «مَا لَکِ یَا عَائِشَةُ أَغِرْتِ»؟ فَقُلْتُ: وَمَا لِی لاَ یَغَارُ مِثْلِى عَلَى مِثْلِکَ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: «أَقَدْجَاءَکِ شَیْطَانُکِ»؟ قَالَتْ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، أَوَمَعِىَ شَیْطَانٌ؟ قَالَ: «نَعَمْ» قُلْتُ: وَمَعَ کُلِّ إِنْسَانٍ؟ قَالَ: «نَعَمْ» قُلْتُ:وَمَعَکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ «نَعَمْ، وَلَکِنْ رَبِّى أَعَانَنِى عَلَیْهِ حَتَّى أَسْلَمَ».  (م/2815)


ام المونین عایشه (رضی الله عنها) ؛ 

همسر گرامی نبی اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) می‌گوید: شبی، رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) از نزد من بیرون رفت.  من از رفتن او به غیرت آمدم.  سپس پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) آمد و دید که من چکارمی‌کنم.  فرمود: «ای عایشه! چه اتفاقی افتاده است؟ آیا به غیرت آمده‌ای»؟ گفتم: چرا شخصی مثل من نسبت به شخصی مانند تو به غیرت نیاید؟ رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:«آیا شیطان تو نزد تو آمده است»؟ پرسیدم: یا رسول الله! آیا شیطانی همراه من است؟ فرمود: «بلی».  پرسیدم: با هر انسان، یک شیطان وجود دارد؟ فرمود: «بله». پرسیدم: یا رسول الله، همراه تو هم وجود دارد؟ فرمود: «بله، ولی پروردگارم مرا علیه او یاری نموده و او تسلیم شده است».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد