آسترال

لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

آسترال

لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

احادیث خواب و رویا

از ابوقتاده رضی الله عنه روایت شده است که #پیامبرﷺ  فرمودند: «رؤیای صالحه ـ و در روایتی دیگر: رؤیای حسنه ـ از طرف خداست و خواب پریشان از شیطان است، پس هر کس چیزی را در خواب دید که ناخوشایند می‌دارد، از طرف چپ خود سه بار (بدون آب دهن)، تف و فوت کند و از شر شیطان به خدا پناه ببرد (: با زبان و قلب اعوذ بالله من‌الشیطان الرجیم بگوید) که آن خواب به او ضرری نمی‌رساند».


وعن جابر رضی الله عنه عن رسول الله صَلّى اللهُ عَلَیْهِ وسَلَّم قال: «إذَا رَأى أحَدُکُم الرُّؤیا یَکْرَهُها فلْیبصُقْ عَن یَسَارِهِ ثَلاَثاً، وْلیَسْتَعِذْ بالله مِنَ الشَّیَطانِ ثَلاثاَ، ولیَتَحوَّل عَنْ جَنْبِهِ الذی کان علیه» رواه مسلم.

از جابر رضی الله عنه روایت شده است که #پیامبرﷺ  فرمودند: «وقتی یکی از شما خوابی دید که آن را دوست نداشت، از طرف چپ خود (بدون آب دهن)، سه بار تف و فوت کند و سه بار از شر شیطان به خدا پناه ببرد و از پهلویی که خوابیده است، بر پهلوی دیگر بیفتد».


از ابوسعید خدری رضی الله عنه روایت شده است که او از #پیامبرﷺ  شنید که می‌فرمود:

«هر گاه یکی از شما خوابی دید که از آن خوشش می‌آید، یقیناً آن خواب از طرف خداست، پس خدا را بر آن سپاس و ستایش کند و خوابش را بازگو کند ـ در روایتی دیگر آمده است: آن را بازگو نکند، جز برای کسی که او را دوست دارد ـ و اگر غیر از آن خواب‌هایی را دید که خوش نمی‌دارد، به‌طور حتم، از طرف شیطان است و باید از شر آن خواب، به خدا پناه جوید و برای کسی آن را بازگو نکند که آن خواب ضرری به او نمی‌رساند». متفق علیه.


وعنه قال: قال رسول الله صَلّى اللهُ عَلَیْهِ وسَلَّم: «مَنْ رآنی فی المنَامِ فَسَیَرَانیِ فی الَیَقَظَةِ أوْ کأنَّمَا رآنی فی الیَقَظَةِ  لایَتَمثَّلُ الشَّیْطانُ بی». متفق علیه. 

از ابوهریره رضی الله عنه روایت شده است که #پیامبرﷺ  فرمودند: «هر کس مرا در خواب ببیند، به زودی در بیداری (روز قیامت) مرا خواهد دید ـ یا آن‌چنان است که مرا در بیداری دیده باشد ـ (زیرا که) شیطان خود را شبیه من نمی‌نماید و به من همانند نمی‌شود».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد